תפריט

שאלות ותשובות

 

  • מיהו ג'ף גאלווי?

ג'ף גאלווי השתתף בנבחרת ארצות הברית לאולימפיאדת מינכן בשנת 1972. ג'ף הווה חילק מנבחרת החלומות ביחד עם ביל רוג'רס, אמבי בורפוט ופרנק שורטר. ג'ף החל לפתח את שיטתו בשנת 1974 ומאז מעל 300,000 איש במעל 90 בתי ספר בארה"ב סיימו מרוצים בשיטה. ג'ף כתב מעל 20 ספרים, רובם הפכו לרבי מכר. בנוסף, ג'ף כותב פעיל במגזין הריצה היוקרתי "Runners World".

  • מהי שיטת גאלווי?

בשיטת גאלווי משלבים הפסקות הליכה קצרות במהלך הריצה הארוכה ובמרוצים. משך הפסקות ומהירות הריצה נקבעות על פי היכולת האישית.

  • מהי מטרת השיטה?

לחצות את קו הסיום ללא פציעות –  אחוז הפציעות בכל שיטה אחרת עומד בממוצע על כ65-75 אחוזים, לעומת שיטת גאלווי בה אחוזי הפציעות אפסיים.

  • כיצד מתבצע האימון?

הקבוצה מחולקת לתתי קבוצות, על פי רמה אישית. בכל תת קבוצה יש מכתיב קצב האחראי על הקצב ויחס ריצה-הליכה בקבוצה. ההפתעה בשיטה – רוב הרצים יסיימו בזמן טוב יותר, למרות (והודות) להפסקות ההליכה. הפסקות ההליכה מאפשרות לנו להתאושש בין מקטעי הריצה – אנחנו לא מאטים בסוף ריצה ארוכה (או מרוץ) אלא מצליחים לשמור על קצב אחיד. בנוסף, זמן ההתאוששות שלנו אחרי ריצות ארוכות ומרוצים מהיר במיוחד.

  • מה זה "מג'יק מייל" (מייל הקסם)?

נוסחה שפיתח ג'ף. המשתתפים מתחילים את התוכנית כאשר הם מבצעים אימון של ריצת מייל (1,600 מטר) הקובעת את הקצב בריצות האימון, ומנבאת את התוצאה העכשווית במרוץ. למתחילים התוצאה אינה חשובה – המטרה היא לסיים את המרוץ עם חיוך על השפתיים.

  • מה כוללת התוכנית השבועית?

התוכנית כוללת 3 ריצות שבועיות. הריצה הארוכה נעשית ביחד עם הקבוצה, וכל מתאמן משלים לבד 2 ריצות קצרות שבועיות. מכתיב הקצב אחראי על הקצב ועל המשתתפים בקבוצה שלו.

  • מהם יתרונות התוכנית?

– כל משתתף רץ בקבוצה המתאימה ליכולות שלו. – הפסקות ההליכה מאפשרות לנו לסיים ריצות ארוכות כשאנחנו לא מותשים. – זמן ההתאוששות שלנו אחרי ריצת הנפח מהיר ומאפשר לנו ליהנות מסוף השבוע. – הקצב בריצות הנפח איטי והמשתתפים מתפלאים לראות שהם משפרים תוצאות על יד שילוב הפסקות הליכה. – "קילומטראז"' נמוך יחסית לתכניות אחרות ורק 3 אימוני ריצה בשבוע – המתאמנים יכולים להמשיך בשגרת חייהם. 8) האם לוקחים הפסקות הליכה בריצות הקצרות? בריצות הקצרות זה לא חובה, זוהי החלטה אישית של כל מתאמן.

  • למי מתאימה תוכנית מרתון?

לכל מי שרץ שעה, או 7 ק"מ, או בעל ניסיון ריצה של שנה לפחות.

  • למי מתאימה תוכנית חצי מרתון?

לכל מי שרץ 5 ק"מ, או ניסיון ריצה של 4 חודשים לפחות.

  • למי מתאימה תוכנית 5/10 ק"מ?

לכולם.

  • היכן ומתי נפגשים?

אנחנו אוהבים לרוץ במקומות יפים ונוחים לריצה. בדרך כלל באזור פארק הירקון/הטיילת/פארק הרצליה, מדי פעם משתנה המיקום. שעת האימון תלויה בעונת השנה ובמרחק הריצה, אך נעה בין 5:00-6:30 בבוקר.