כמה זמן עלינו לנוח אחרי ריצת מרתון?

גלאווי מאמרים   •   02.03.2016

כלל אצבע מדבר על יום מנוחה על כל מייל, כלומר כמעט שבועיים.
ההתאוששות אחרי מירוץ חשובה באותה המידה כמו האימונים לפניו, היא למעשה מתחילה מהרגע שחצינו את קו הסיום. חצי מרתון זה מירוץ מעייף פיזית ומנטאלית. כמובן יש קשר לרמת הכושר האישית, האם זה היה מירוץ ראשון, מירוץ מטרה, מטרת ביניים וכמובן כמו תמיד יש קשר לגנטיקה

אני מחלקת את ההתאוששות ל 3 חלקים.
חלק ראשון: מרגע חציית קוו הסיום ועד למחרת. המטרה הראשונית היא למלא מאגרים של נוזלים וגליקוגן. בהמשך היום גם חלבון כדי לתקן סיבי שריר שנפגעו במהלך המירוץ. 
חלק שני: מהיום השני ועד סוף השבוע הראשון.עד היום השלישי ניתן לשלב רק הליכות קצרות ומהיום השלישי אפשר לשלב גם קרוס טרייניג (שחיה, יוגה, פילאטיס). 
חלק שלישי: לאחר שבוע נתחיל להרגיש מאוששים יותר, תמנעו מהדחף לחזור לריצות ארוכות או מהירות. אפשר לשלב בהדרגה ריצות קצרות וקלות מאוד (בהתאם ליכולת האישית) עד לסוף השבוע השני. מהשבוע השלישי במידה ומרגישים מאוששים, ניתן לחזור לרמת הפעילות אליה אנחנו רגילים.במידה ואתם מרגישים עייפים קחו שבוע התאוששות נוסף.

By |2018-07-14T11:07:25+00:00יולי 22nd, 2016|Latest Articles|