כך תוכלו לדבוק לשגרה במשך כל השנה

זה קורה אפילו לרצים עם הכוונות הכי טובות. הבייביסיטר הבריזה, אז אי אפשר לצאת. המחויבויות בעבודה הורידו מהפסים אימון אחד של 5 ק"מ, מדרכות רטובות מגשם הרסו את השני.

לפני ששמים לב, השגרה הרגילה שלכם היא זיכרון רחוק.

"החדשות הטובות הן שאתם יכולים להתחיל שוב עכשיו ובעזרת אימון חכם וקצת תכנון מראש, תוכלו לדבוק בזה כל השנה" אומר המאמן ג'ף גלוואי.

"עם כל אימון קצר וקליל שתשלימו, אתם תרגישו מחוזקים ומלאי אנרגיה ותוכלו לשוב חזרה למסלול".

הנה כמה שיטות לחזור בבטחה לנקודה בה עצרתם:

הציבו מטרות

אין כמו מטרה טובה כדי להחדיר בכם מוטיבציה. היא לא חייבת להיות נעלה, אך רצוי להשקיע בה עבודה כך שהשגתה תהיה מתוקה יותר. בפשטות, כוונו לרוץ יום-כן יום-לא למשך שבועיים. תוך זמן קצר הגוף והראש שלכם יהיו מכוונים שוב לריצה.

בנו בעדינות

פעם או פעמיים בשבוע, הוסיפו 3-5 דקות לאימון שלכם. המשיכו להוסיף זמן עד שהגעתם ל30 דקות של ריצה/הליכה. בנקודה זו תוכלו לשנות את יחס הריצה/הליכה או להתרכז בהארכת זמן הריצה.

לכו יותר

אם הפגרה שלכם ארכה שבועיים או יותר, הגבירו את פרקי ההליכה שלכם. לדוגמא, אם השתמשתם ביחס ריצה/הליכה של 5-8 דקות הליכה עם דקה אחת של ריצה, רדו ליחס של 1:1.

התחילו לאט

רוצו/לכו יום-כן יום-לא. מאמץ חזק מדי אחרי הפסקה מציב אתכם בסיכון של פציעה, מכיוון שהמפרקים והשרירים זקוקים לשבועיים בערך על מנת להתרגל בחזרה לתנועת הריצה.

בנוסף, חזרה לאימונים עם התלהבות גדולה מדי תעייף אתכם ותקשה עליכם לשוב למסלול.

By |2015-09-20T13:41:41+00:00מאי 9th, 2012|טיפים ומאמרים|