שחר ענבר, אחד ממשתתפי קבוצת המרתון שלנו, החליט לבדוק לאחר מספר אימונים בשיטת גלאווי את האפקטיביות שלה.

 הניסוי: ריצת 25K. כך' בגוף ראשון, הוא מספר לנו:

 "הלך מעולה. התחלתי לאט ב-5:20 לק״מ בקטעי הריצה אבל מהר מאוד ראיתי שקל לי והגברתי ל-4:40-4:50 לק״מ. רצתי ככה 21k, כשאני לא עובר דופק מקסימלי של 176 בקטעי הריצה ובקטעי ההליכה הורדתי דופק ל-158-160.

את ה-4k האחרונים עשיתי ללא הפסקות ריצה בקצב של 5:00 לק״מ.

 בסה״כ רצתי את כל המסלול בזמן של כ2:10- הרבה יותר טוב ממה שחשבתי שארוץ (כייווני ל 2:25).

תזונה: אכלתי בבוקר 2 פרוסות לחם עם דבש ולקחתי ג׳ל כול 30-40 דקות.

הרבה אנשים התעניינו, התפעלו וצחקו על השיטה ובסוף נשארו הרבה מאחור (:

בחור אחד תפס איתי שיחה של כמעט שעה אחרי המירוץ. במהלך המירוץ הוא היה סקפטי ובסוף סיימתי 15 דקות לפניו.

סה״כ הצלחתי להחזיק קצב של 5:12 דקות לק״מ כולל ההליכות ובסוף הריצה הרגשתי רענן כאילו יכולתי להמשיך עוד 17 ולסגור מרתון.

בשום שלב בריצה לא היה משבר או ״קיר״ ואם הייתי ממשיך עם הפסקות ההליכה עד הסוף גם התוצאה לא היתה משתנה הרבה.

סיימתי את הריצה עם דופק ממוצע של 175 שזה בדיוק הסף חומצת חלב שלי וזה לאחר שהשתוללתי בסוף (;

אמרו לי שמירוץ שטח הוא הרבה יותר קשה ממירוץ רגיל אבל עבר לי ממש בקלות.

השוואה :

רצתי היום את ה-21k הראשונים עם עצירות הליכה ב- 1:50:00

את חצי המרתון המהיר ביותר שלי עשיתי ב 1:47:00

חשבתי להצטרף אליכם לאימון מחר לעוד 25k אבל נראה לי שזה יסכן אותי בפציעה, למרות שאני מרגיש מצויין (:

למתעניינים להצטרף לקבוצות בשיטת גלאווי ניתן ליצור קשר עם גילה בטלפון 072-3281827

By |2015-09-20T13:35:05+00:00ספטמבר 29th, 2012|טיפים ומאמרים|